Гордість школи
Орловська Вікторія
Тупчієнко Станіслав
Буцик Антоніна
Кошельнюк Катерина
Омельченко Варвара
Щербова Анастасія
Трощинськa Анастасія
Тупчієнко Станіслав
Буцик Антоніна
Кошельнюк Катерина
Омельченко Варвара
Щербова Анастасія
Трощинськa Анастасія
Протокол №2 від 22.11.2013 р.
- 5-02-2014, 20:57
- 1 578
- 0
Протокол № 2
засідання МО вчителів природничо-математичного циклу
від 22 листопада 2013 р.
Присутні: всі члени МО.
Порядок денний
І. ТЕОРЕТИЧИЙ БЛОК
Самостійна робота як засіб розвитку мислення. Роль вчителя в організації самостійної роботи учнів (Коваленко Н.М., голова ШМО).
ІІ. ПРАКТИЧНИЙ БЛОК
Ярмарок досвіду:
- вчителі пропонують колегам форми організації самостійної роботи учнів;
- використання проектних технологій при викладанні природничих дисциплін.
ІІІ. Результати шкільних олімпіад з природничо-математичних дисциплін та шкільного конкурсу науково-дослідницьких робіт (Калашник О.А., ЗДНМР)
По першому питанню слухали керівника МО Коваленко Н.М., яка ознайомила присутніх з формами та методами організації та проведення самостійних робіт на уроках математики.
Одне з головних завдань сучасної математики – навчити учнів самостійно працювати, оскільки темпи надходження наукової інформації надзвичайно зросли і практично кожній людині, яка може мати роботу та продуктивно працювати, необхідно увесь час поповнювати свої знання, а то й переучуватись, а це можливо лише за наявності сформованих умінь, навичок самостійної роботи.
Головним принципом роботи вчителя математики є організація діяльності школярів, спрямованої на формування не тільки предметних знань і вмінь, але й на розвиток самостійності і творчої активності учнів. Актуальність даної проблеми безперечна, оскільки знання, уміння, переконання, духовність не можна передати від викладача до учня, вдаючись тільки до слів. Цей процес включає в себе знайомство, сприйняття, самостійну переробку, усвідомлення та прийняття цих умінь і понять.
Вчителька ознайомила присутніх із різними видами класифікацій самостійних робіт:
- за дидактичною метою;
- за формами організації навчальної діяльності;
- за характером пізнавальної діяльності;
- за джерелом знань;
- за результатом досягнень учнів.
Самостійні роботи учнів необхідно планомірно і систематично включати в навчальний процес. Тільки за цієї умови у них будуть вироблятися тверді вміння та навички.
При організації самостійної роботи необхідно здійснювати розумне поєднання і викладу матеріалу вчителем з самостійною роботою учнів з придбання знань, умінь і навичок. У цій справі не можна допускати крайнощів: зайве захоплення самостійною роботою може сповільнити темпи вивчення програмного матеріалу, темпи просування учнів уперед у пізнанні нового.
При виконанні учнями самостійних робіт будь-якого виду керівна роль повинна належати вчителю. Вчитель продумує систему самостійних робіт, їх планомірне включення в навчальний процес. Він визначає мету, зміст і обсяг кожної самостійної роботи, її місце на уроці, методи навчання різних видів самостійної роботи. Він навчає учнів методами самоконтролю і здійснює контроль за якістю її виконання, вивчає індивідуальні особливості учнів і враховує їх при організації самостійної роботи.
Самостійна робота психологічно налаштовує учня на систематичне поповнення своїх знань і вироблення вміння орієнтуватися у потоці наукової інформації під час вирішення нових пізнавальних завдань.
Отже, самостійні роботи :
сприяють формуванню світогляду;
забезпечують міцне засвоєння набутих знань;
озброюють практичними навиками;
навчають творчо застосовувати свої знання;
є ведучим фактором активної розумової діяльності.
Використання різноманітних сучасних засобів навчання дозволяє вчителеві цілеспрямовано й ефективно керувати процесом самостійної діяльності учнів, сприяє підвищенню рівня самостійності в опануванні нових знань, формує елементи інформаційної культури учнів і, разом з тим, стимулює інтерес до вивчення математики (доповідь додається).
Виступили:
Коваленко Н.М. продемонструвала зразки організацій «німих диктантів», робота з кросвордами: розгадати кросворд із закодованим словом, до заповненого кросворда скласти питання; робота за алгоритмами; різнорівневі картки для учнів, і т. д.
Калашник О.А. - про методику проведення графічних диктантів; поділилась досвідом з організації науково-дослідницької роботи учнів та методами проектної технології.
Трощинська О.П. продемонструвала різнорівневі картки індивідуальних завдань з хімії, біологічні диктанти, діаграми Вена, завдання «вставити пропущені слова».
Калашник Ю.О. - про організацію парної роботи за комп`ютером, роботи один на один з комп`ютером, створення учнівських індивідуальних та колективних проектів; проведення ситуативних ігор; аналіз аргументів «за» і « проти».
Галіченко Т.В. продемонструвала методи проведення лабораторних робіт, демонстраційних дослідів, виготовлення саморобних приладів і т.д.
Пасхал Г.П. - про виконання самостійних робіт за шаблонами, перфокартами та контурними картами. У кабінеті географії зібрано зразки для виконання описів географічних об’єктів (гір, морів, річок, озер та ін.) за типовими планами, які учні виконують індивідуально та в парах, групах.
По другому питанню відбулося обговорення відвіданого відкритого уроку алгебри в 11 класі з теми «Узагальнення та систематизація знань, умінь, навиків з теми «Застосування похідної», проведеним вчителем математики Коваленко Н. М.
По третьому питанню слухали заступника директора з навчально-методичної роботи Калашник О.А.. яка ознайомила з результатами шкільних олімпіад з природничо-математичних дисциплін та шкільного конкурсу науково-дослідницьких робіт.
За результатами шкільних олімпіад найбільше призових місць з географії та з інформаційних технологій (вч. Пасхал Г.П., Калашник Ю.О., Беспаленко К.П.).
До участі в районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт представити роботи:
Подільність натуральних чисел. Степаненко Юлія, 6 клас, вчитель Калашник О.А
Біогаз – альтернативне джерело енергії. Блохін Геннадій, 9 клас, вчитель Галіченко Т.В.
Вивчення складу продуктів бджільництва та їх застосування в медицині. Проценко Ірина, 10 клас, вчитель Трощинська О.П.
Фізико-географічна характеристика природних умов та ресурсів Кіровоградської області, проблеми та перспективи їх використання. Гоман Тентяна, 10 клас, вчитель Пасхал Г.П.
З проблеми «Організація самостійної роботи учнів на уроках природничо-математичного циклу та в позакласній роботі» вчителями надані такі рекомендації:
При організації самостійної роботи здійснювати розумне поєднання викладу матеріалу вчителем з самостійною роботою учнів з придбання знань, умінь, навиків.
Використовувати сучасні засоби навчання для цілеспрямованого та ефективного керування процесом самостійної діяльності учнів.
Більше проводити самостійних робіт розвивального характеру та творчі самостійні роботи.
Вести постійну роботу з розвитку дослідницьких можливостей учнів.
Голова ШМО Коваленко Н.М.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.