Категорії меню
Опитування
Який предмет Вам більше до вподоби?

Корисні посилання














Увага

2019

Гордість школи

Cтепаненко Юлія


Тупчієнко Святослав


Костенко Анастасія


Унгуряну Артур


Думенко Дарія


Захарченко Денис


Коваленко Дмитро


Архів новин
Участь в обласному семінарі

  28 жовтня 2015 року педагоги школи взяли участь у науково-практичному семінарі для вчителів природничо-математичного циклу обласних шкіл-інтернатів.  


Категорія: Новини / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше
Протокол №1 від 04.09.2015 р.

Протокол №1

засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу

від 4 вересня 2015 року

Присутні: всі члени МО.

 

Тема: Організаційно-методичне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу у 2015-2016 навчальному році

 

Порядок денний

  1. Про роботу ШМО у 2014-2015 н.р. та завдання на 2015-2016 н.р. (Коваленко Н.М., голова ШМО)
  2. Про розподіл доручень між членами ШМО (Калашник О.А., ЗДНМР)
  3. Про особливості вивчення предметів у 2015-2016 н.р. та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7 класів (Пасхал Г.П., ЗДНВР)
  4. Про навчально-методичне забезпечення (навчальний план, програми, підручники) (Пасхал Г.П., ЗДНВР)
  5. Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм (Коваленко Н.М., голова ШМО)
  6. Про національно-патріотичне виховання учнів (Калашник О.А., ЗДНМР)
  7. Про ведення вчителями шкільної документації (Пасхал Г.П., ЗДНВР)
  8. Про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів (Калашник О.А., ЗДНМР)
  9. Про паспортизацію навчальних кабінетів природничо-математичних дисциплін (Пасхал Г.П., ЗДНВР)
  10. Про організацію діяльності ШМО у 2015-2016 н.р. (Коваленко Н.М., голова ШМО)
  11. Про використання сайтів НМЛ КОІППО як один із шляхів самоосвіти педагога (Калашник О.А., ЗДНМР)
  12. Про проведення інтегрованого веб-квесту (Калашник О.А., ЗДНМР)
  13. Про підготовку до участі вчителів і учнів в інтерактивних конкурсах природничо-математичного спрямування (Калашник О.А., ЗДНМР)

Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше

План роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу на 2015-2016 н.р.

plan-zasdan-15-16.doc [242 Kb] (cкачувань: 258)


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу

Аналіз роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу за 2014-2015 н.р.

analz-roboti-shmo-za-2014-2015-n.r.doc [986 Kb] (cкачувань: 143)


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
  • 4-08-2015, 16:23
  • 873
  • 0

ШМО вчителів природничо-математичного циклу

Протоколи, інформації

Проблема методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу 

«Формування предметних  компетентностей під час викладання природничо-математичних дисциплін»

 

Прізвище , ім'я

по батькові

Науково-методична тема

Форма представлення

1

Лавренюк

Катерина

Павлівна

Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики.

Проведення відкритого уроку.

2

Галіченко

Тамара

Володимирівна

Активізація пізнавальної

діяльності шляхом формування інформаційно-комунікаційної компетентності.

Виступ на шкільному методичному об'єднанні.

3

Калашник

Олена

Анатоліївна

Формування предметних компетентностей засобами сучасного уроку математики.

Виступ на районному МО вчителів математики, на ШМО, на педраді.

4

Калашник

Юрій

Олександрович

Соціальний розвиток учня через формування інформаційно-комунікаційної компетентності.

Робота в обласній творчій групі вчителів інформатики

5

Коваленко

Надія

Миколаївна

Формування предметних компетентностей засобами організації самостійної діяльності учнів.

Проведення відкритого уроку.

6

Пасхал

Галина

Петрівна

Створення оптимальних умов для реалізації проблемного навчання на уроках географії.

Районний семінар вчителів географії

7

Трощинська

Ольга

Петрівна

Формування здоров'язбережувальної компетентності на уроках  біології.

Виступ на шкільному методичному об'єднанні

8

Устюжаніна

Олена

Вікторівна

Активізація самостійної  пізнавальної діяльності учнів на уроках економіки за допомогою проектної діяльності.

Проведення відкритого уроку.

 

 

 

 


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол засідання ШМО

 

Протокол №5  

засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу

від  09 червня   2015 року

 

Присутні: 6 членів ШМО

Відсутні: Устюжаніна О.В. (участь у засіданні профкому)

 

Тема: Портфоліо як засіб професійного самовдосконалення вчителя

             

Форма проведення:  захист портфоліо, представлення блогів вчителів та звітів про самоосвіт[media=http://]у.

 

Мета: систематизація та узагальнення професійної діяльності кожного члена методичного об’єднання за навчальний рік.

 

Слухали звіти вчителів-предметників - членів МО вчителів природничо-математичного циклу: Галіченко Т.В., Калашник О.А., Калашника Ю.О., Коваленко Н.М., Пасхал Г.П., Трощинську О.П. про проведену роботу протягом 2014-2015 н.р.

Вчителі ознайомили з даними методичних паспортів за 2014-2015 н.р., де зазначені:

  • моніторинг навчальних досягнень учнів за 2014-2015 н. р.;
  •  виступи на педрадах, нарадах, семінарах, засіданнях МО, творчих груп різних рівнів;
  • проведені відкриті уроки, заняття, класні години;
  • результати участі у творчих професійних конкурсах;
  • результативність роботи з обдарованими учнями;
  • друковані роботи;
  • громадська діяльність учителя.

(Методичні паспорти вчителів знаходяться у власних портфоліо).

 

Слухали звіти вчителів-предметників - членів ШМО вчителів природничо-математичного циклу: Галіченко Т.В., Калашник О.А., Калашника Ю.О., Коваленко Н.М., Пасхал Г.П., Трощинську О.П.,  про виконання планів самоосвіти  (звіти -  у портфоліо )

 

Слухали заступника директора з навчально-методичної роботи  Калашник О.А., яка ознайомила з результатами анкетування «Аналізуємо та плануємо разом». Зокрема, було відзначено, що:

  • всі вчителі знають свої функції у структурі методичної роботи закладу;
  • більшість визначили вплив на підвищення професійного рівня шкільного методичного об’єднання , самоосвіти та інформації з Інтернету;
  • за самооцінкою своїх знань і вмінь більшість педагогів володіють методами мотивації навчальної діяльності, формування загально-навчальних умінь і навичок, предметних компетентностей, здійснення міжпредметних зв`язків, формами і методами тематичного обліку знань, критеріями їх оцінювання, використанням ігрових елементів, методами розвитку пізнавальної активності учнів, активними методами та прийомами навчання.

Проте потребують більшої уваги питання щодо:

  • вимог нового Державного стандарту освіти;
  • методів самоконтролю учнів;
  • використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі;
  • самоаналізу уроку;
  • узагальнення власного досвіду роботи.

За результатами обговорення ВИРІШЕНО:

  1. При плануванні роботи ШМО на наступний навчальний рік врахувати дані опитування.

2. Перенести засідання з теми «Міжпредметні зв’язки як засіб формування системних знань та життєвих компетентностей учня» на наступний навчальний рік.

3. Рекомендувати членам ШМО активніше виступати у пресі про шкільні події; через сучасні ЗМІ поширювати власний досвід роботи.

4. Систематично опрацьовувати періодичну фахову пресу.

5. Стати слухачами майстер-класів від Дистанційної Академії та взяти участь  Інтернет-марафоні.

Голова ШМО                                                                   Коваленко Н.М.


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше
Протокол №4 від 13.03.2015р

Протокол № 4

засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу

від 13 березня  2015 року

Присутні: всі члени МО, шкільний практичний психолог

Порядок денний

  1. Сучасний урок. Вимоги до сучасного уроку.
  2. Робота з учнями з різними типами сприймання   навчального матеріалу. Консультація психолога.
  3. Про формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів під час навчання математики
  4. Відкритий урок як засіб професійного самовдосконалення вчителя (самоаналіз відкритих уроків, їх обговорення)
  5. Про підсумки проведення предметних тижнів.
  6. Готуємося до ДПА-2015

 

Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції.

 В.О.Сухомлинський

 

По першому питанню ознайомилися з рекомендаціями щодо підготовки та проведення сучасного уроку, переглянувши відеозапис "Урок. Самоаналіз уроку", підготовлений заступником директора КОІППО, кандидатом педагогічних наук Голоднюк Л.С., потренувалися у визначенні та формулюванні мети уроку (додаток 1)

По другому питанню слухали практичного психолога Коваль К.К., яка ознайомила присутніх із результатами дослідження «Домінуюча система сприйняття», мета якої - визначення типу сприйняття вихованців: аудіалістичний, візуалістичний, кінестетичний. У дітей з різним типом сприйняття суттєво відрізняються особливості розумової праці (наприклад, особливості запам’ятовування, уваги). Якщо батькам та вчителям відомо до якої групи відноситься дитина їм легше будувати з нею стосунки (виступ додається).

З даного питання ВИРІШЕНО:

  • Учителям-предметникам ознайомитися досконало із результатами діагностики учнів з 5 по 11 класів.
  • Під час проведення уроків враховувати особливості вихованців  та викладати матеріал, використовуючи всі канали сприйняття: зір, слух, кінестетичні канали.

 

По третьому питанню слухали Калашник О. А., вчителя математики, яка повідомила, що методична розробка «Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів під час вивчення математики» пройшла апробацію схвалена радою науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін (протокол від 29 січня 2015 року №1) та затверджена на засіданні науково-методичної ради КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (протокол від 03 лютого 2015 року № 1).

Калашник О.А. ознайомила з основними положеннями методичної розробки (виступ додається).

З даного питання РЕКОМЕНДОВАНО:

  1. Представити методичну розробку під час творчого звіту вчителів, що атестуються (Калашник О.А.)

 

По четвертому питанню організовано обговорення відкритих уроків:

  • 3 березня 2015 року 10 клас проведено відкритий урок алгебри  з теми "Формули перетворення суми і різниці тригонометричних функцій у добуток" (вчитель Коваленко Н.М.)

Створені вчителем умови (повторення і вивчення нового матеріалу, робота в парах, групах та індивідуально, колективна робота та диференційована з роздатковим матеріалом, психологічний настрой) допомогли учням зануритися у широке, ще незвідане, але змістовне і цікаве море тригонометричних функцій та формул.

  • 25 лютого 2015 року пройшов відкритий урок біології  у 7 класі з теми "Родина Складноцвіті або Айстрові" (вчитель Трощинська О.П.)

Протягом заняття учні перевірили свої знання про клас Дводольні рослини та ознайомилися з особливостями родини Складноцвіті або Айстрові, а підготовлені ученицями Швець Анітою та Алєксєєнко Тамарою  повідомлення про представників цієї родини - соняшник та кульбабу показали можливості неординарного їх використання.

  • 10 лютого 2015 року відкритий урок математики у 6 класі з теми "Додавання раціональних чисел з різними знаками" (вчитель Калашник О.А.)

Урок проведений на високому професійному та методичному рівні. Протягом уроку діти перевірили свої уміння додавати числа з однаковими знаками та засвоїли правило додавання чисел з різними знаками.

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Продовжити практику проведення відкритих уроків.
  2. Підготовити та провести до наступного засідання інтегровані заняття.

 

По п’ятому питанню виступила Коваленко Н.М., яка відмітила   якісну  підготовку та проведення предметних тижнів вчителями ШМО:

  • тиждень математики, проведений у школі з 9 по 13 березня 2015 року  насичений різноманітними заходами: математичні ігри «Найрозумніший п’ятикласник», «Хто розумніший за шестикласника?», «Математичний калейдоскоп», театралізоване дійство «У королівстві кутів», «Сірникова олімпіада», розгадування судоку «Магічний квадрат».
  • З 16 по 20 лютого 2015року в школі пройшов тиждень фізики: інтелектуальна гра ″Що? Де? Коли?″, ″Фізика від А до Я», гра ″Морський бій″;
  • З 9 лютого по 13 лютого 2015 року в школі проходив тиждень інформатики: конкурси «Вправний користувач комп’ютера», «Знавець середовища SCRАTCH», тренінг «Культура спілкування в Інтернеті», вікторина «Ерудовані та вправні»;
  •   З 02 по 06 лютого 2015 року в закладі проходив тиждень географії: інтелектуальна гра «Марафон ерудитів», пізнавально-розважальне свято «Міс Географія»,  географічні змагання між командами «Юні магеллани» (8 клас) та «Аборигени» (7 кл.).

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Направляти інформацію про підсумки проведення тижнів у газети «Сільське життя», «Освітянське слово», для розміщення на сайті КОІППО у розділі «Дайджест шкільних новин».
  2. Систематизувати матеріали кожного предметного тижня та подати у шкільний методичний кабінет

 

По шостому питанню слухали Пасхал Г.П., заступника директора з навчально-виховної роботи, яка ознайомила з документами про організацію та проведення ДПА-2015:

  • Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/266 (визначено дати проведення ДПА):

 - наказ МОН України від 20.02. 2015         №192 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році».

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Вчителям предметів, які визначені (обрані) для ДПА у 2014-2015 н.р., глибоко вивчити Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань (наказ від 20.02.2015 р. №192» та дотримуватися їх при складанні атестаційних завдань.
  2. Підготувати куточки ДПА-2015 у кабінетах.
  3. Своєчасно підготувати атестаційні матеріали та подати для розгляду ШМО до 10 квітня 2015 року.

 

Голова ШМО                                                                      Коваленко Н.М.


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше
Протокол №3 від 24.12.2014 р.

Протокол №3

засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу

від  24  грудня  2014 року

 

Присутні: всі члени ШМО та учні 10-11 класів, слухачі МАНУМ

 

Тема: Сучасні інформаційні технології                

 

Форма проведення: практичне заняття

Мета: визначення рівня готовності педагогів до впровадження сучасних інформаційних технологій.

 

Порядок денний

1. Опрацювання положень конкурсів «Вчитель-новатор», «Проектування ІТ-контенту сучасного уроку» (Калашник О.А., ЗДНМР)

2. Веб-квест як сучасна педагогічна технологія (Лавренюк К.П., Калашник Ю.О.)

3. Про підготовку до участі у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАНУМ (Трощинська О.П.)

4. Про результати участі учнів школи у районних предметних олімпіадах та конкурсах (Калашник О.А., ЗДНМР)

5. Відкритий урок як засіб професійного самовдосконалення вчителя (самоаналіз відкритого уроку, його обговорення) (Галіченко Т.В.)

 

По першому питанню слухали заступника директора з навчально-методичної роботи  Калашник О.А., яка ознайомила присутніх із положенням про обласний методичний огляд-конкурс  «Проектування ІТ-контенту сучасного уроку» для вчителів основної та старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто конкурсні фахові роботи, розміщенні у методичній збірці, підготовленій кафедрою ТІМСО КОІППО імені Василя Сухомлинського.

Калашник О.А. ознайомила також з положенням про проведення Десятого Всеукраїнського конкурсу « ВЧИТЕЛЬ-НОВАТОР». Його метою є опанування освітянами сучасних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, заохочування педагогів у розробці та впровадженні мультимедійних програмних засобів навчання. Конкурс спрямовано на підвищення якості навчання за допомогою ІКТ, розвиток ініціативи педагогів та мотивування педагогів до використання ІКТ в навчально-виховному процесі.

Опрацьовано статтю «Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор» як індикатор розвитку загальної середньої освіти України» (НМЖ «Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах», № 2, 2014 р.).

 

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Опрацювати самостійно тематичні методичні збірки КОІППО.
  2. Визначити можливості участі у конкурсах 2015 року
  3. Підготувати розробки для участі  в обласному конкурсі «Проектування ІТ-контенту сучасного уроку» (до 1 лютого 2015 року).
  4. Рекомендувати вчителям-предметникам оглянути роботи-переможці конкурсу «Вчитель-новатор» минулого року, розміщені на сайті конкурсу.
  5. Оцінити можливість участь у конкурсі за такими номінаціями: навчальний проект; виховний проект; навчальний контент; Он-лайновий освітній ресурс; навчально-методичне забезпечення.

 

По другому питанню слухали вчителів інформатики Лавренюк К.П. та Калашника Ю.О. Катерина Павлівна ознайомила з поняттям веб-квеста, його структурою, видами завдань для веб-квесту, з алгоритмом створення веб-квесту (виступ додається).

Калашник Ю.О. представив підбірку розроблених веб-квестів (інтернет-ресурси)  з усіх навчальних  предметів природничо-математичних дисциплін (посилання на адреси та презентація додаються). Юрій Олександрович провів навчання колег з планування та створення веб-квестів.

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Здійснити пошук у мережі Інтернет предметних веб-квестів.
  2. Проаналізувати можливості створення  веб-квестів та залучення до них учнів школи.

 

По третьому питанню слухали Трощинську О.П., вчителя біології та хімії, керівника природничо-математичного відділення ШНТУ «Астра», яка ознайомила з рекомендаціями щодо оформлення учнівських науково-дослідницьких робіт та їх презентації на конкурсі.

Виступили учні, що є членами МАНУМ, які розповіли про результати відвідування ними консультативних занять. 

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. При оформлення науково-дослідницьких робіт врахувати рекомендації, підготовлені Кіровоградською МАНУМ.
  2. Підготувати роботи для участі у шкільному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт (лютий 2015 р.)
  3. Своєчасно надати Трощинській О.П. підготовлені роботи для першої оцінки та корегування.
  4. Активізувати підготовку учнів до написання контрольних робіт.

 

По четвертому питанню слухали Калашник О.А., заступника директора з навчально-методичної роботи, яка підсумувала результати участі учнів школи  у районних предметних олімпіада та конкурсах.

 

ПІБ учень

клас

ПІБ учитель

результат

математика

1

Білий Данило

6

Калашник О.А.

5 місце

2

Білий Костянтин

10

Коваленко Н.М.

5 місце

3

Блохін Геннадій

10

Коваленко Н.М.

6 місце

4

Козіров Богдан

8

Коваленко Н.М.

7 місце

5

Степаненко Юля

7

Калашник О.А

3 місце

біологія

1

Сарданова Лідія

9

Трощинська О.П

учасник

2

Проценко Ірина

11

Трощинська О.П

3 місце

фізика

1

Білий Костянтин

10

Галіченко Т.В.

4 місце

2

Блохін Геннадій

10

Галіченко Т.В.

5 місце

3

Степаненко Юля

7

Галіченко Т.В.

3 місце

географія

1

Гоман Тетяна

11

Пасхал Г.П.

3 місце

хімія

1

Степаненко Юля

7

Трощинська О.П

учасник

2

Тупчієнко Святослав

7

Трощинська О.П

учасник

екологія

1

Білий Костянтин

10

Трощинська О.П

3 місце

2

Блохін Геннадій

10

Трощинська О.П

учасник

3

Мовчан Сергій

11

Трощинська О.П

учасник

4

Проценко Ірина

11

Трощинська О.П

3 місце

 

На районному конкурсі-огляді науково-дослідницьких робіт були представлені роботи з математики:

 Степаненко Юлія (7 клас) – «Використання кругів Ейлера для  розв’язування логічних задач»(вчитель Калашник О.А.) - І місце;

Кусенко Антон (10 клас) – «Діофантові рівняння» (вчитель Коваленко Н.М.) ІІІ місце.

 

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Активізувати підготовку до обласних предметних олімпіад.
  2. Підготувати заявку на участь в районній олімпіаді з інформаційних технологій (вчителі інформатики).

По п’ятому питанню колеги обговорили відкритий урок з фізики «Густина тіла» 7 клас  (вчитель Галіченко Т.В.), на якому спостерігали за методами активізації пізнавальної діяльності учнів при вивченні фізики.

З даного питання РЕКОМЕНДОВАНО:

  1. Вчителям дотримуватися часових рамок уроку.
  2. Продумувати доцільність кожного виду роботи на уроці.
  3. Застосовувати різноманітні прийоми для кращого запам’ятовування основних понять, означень, символів та ін.

 

Голова ШМО                                                                          Коваленко Н.М.


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше
Протокол №2 від 24.11.2014 р.

Протокол №2

засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу

від  24  листопада  2014 року

Присутні: всі члени ШМО

Порядок денний

  1. Підсумки апробації методичної розробки «Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів під час навчання математики», підготовленої вчителем математики Калашник О.А.
  2. Про затвердження характеристики методичної діяльності Калашник О.А.

По першому питанню слухали Коваленко Н.М., голову ШМО, яка повідомила, що на виконання п. 7.8. наказу директора школи від 12 вересня 2014 року №108 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2014-2015 н.р.» протягом вересня-листопада 2014 року проводилася апробація методичної розробки «Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів під час навчання математики», підготовленої вчителем математики Калашник О.А.

Протягом визначеного часу підготовлені вчителем методичні рекомендації вивчалися членами шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу, аналізувалися відвідані уроки та позакласні заходи вчителя.

За підсумками обговорення ВИРІШЕНО:

1.Визнати, що дана проблема є актуальною у світлі компетентнісного та особистісно зорієнтованого підходів, які визначені Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти. Комунікативна компетентність є складовою соціально зрілої особистості, тому її формування є однією з найважливіших проблем у практиці навчання і виховання. Калашник О.А. пропонує шляхи вирішення цієї проблеми засобами навчання математики.

2. Клопотати про розгляд методичної розробки «Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів під час навчання математики» науково-методичною радою районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту РДА та Кіровоградським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського.

 

По другому питанню слухали Пасхал Г.П., заступника директора з навчально-виховної роботи, яка ознайомила з характеристикою методичної діяльності Калашник О.А.

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Затвердити характеристику методичної діяльності Калашник О.А., вчителя математики (додається)
  2. Направити характеристику в РМК та КОІППО.

Голова ШМО                                                                          Коваленко Н.М.


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше
Протокол №1 від 03.09.2014 р

Тема: Організаційно-методичне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу у 2014-2015 навчальному році

Порядок денний

  1. Про роботу ШМО вчителів природничо-математичного циклу у 2013-2014 н.р. та завдання на 2014-2015 н.р. (Коваленко Н.М., голова ШМО вчителів природничо-математичного циклу)
  2. Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2014-2015 н.р. відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти 2011 року (Пасхал Г.П., заступник директора з НВ роботи)

3. Про календарно-тематичне планування з предметів природничо-математичного циклу.

4. Про план роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу на 2014-2015 н.р. (Коваленко Н.М., голова ШМО вчителів природничо-математичного циклу)

5. Про проведення шкільного етапу всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів (Калашник О.А., заступник директора з НМ роботи)

6. Про дотримання норм єдиного орфографічного режиму в закладі та вимог щодо ведення та перевірки учнівських зошитів (Пасхал Г.П., заступник директора з НВ роботи)

По першому питанню слухали голову ШМО вчителів природничо- математичного циклу Коваленко Н.М., яка дала аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів  природничо-математичного циклу за 2013-2014 н.р. (доповідь додається)

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Роботу ШМО вчителів природничо-математичного циклу за 2013-2014 н. р. вважати «доброю».
  2. Продовжити роботу над проблемним питанням «Формування предметних                 компетентностей під час викладання природничо-математичних дисциплін».
  3. Основними завданнями вчителів - членів ШМО визначити:
  • інформаційно-методичне забезпечення переходу  ІІ ступеня навчання на нові Державні стандарти;
  • вдосконалення методичної роботи вчителів з метою пошуку оптимальних варіантів формування та розвитку життєвих компетентностей;
  • вдосконалення самоосвітньої діяльності педагогів шляхом оформлення результатів своєї праці у вигляді звітів, презентацій та ін.;
  • вивчення та впровадження сучасних освітніх інформаційних технологій;
  • поширення власного досвіду роботи шляхом друкування у педагогічній періодичній пресі, висвітлення на сайті навчального закладу..
  • з метою якісної підготовки учнів до ЗНО ширше використання тестових завдань не лише в старших класах.
  • залучення учнів до участі в конкурсах різних рівнів, МАН, НТУ.
  • систематизація та узагальнення досвіду Калашник О.А., вчителя математики.

 

По другому питанню слухали  Пасхал Г.П., яка ознайомила з листом Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 р. №1/9-343  «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі» і акцентувала увагу на педагогічних особливостях навчання учнів шостих класів та особливостях організації навчання природничо-математичних предметів за новою програмою для 6 класу.

Пасхал Г.П. також нагадала колегам про необхідність керуватись в організації своєї професійної діяльності такими нормативними документами:

- Державним стандартом загальної середньої освіти 2011 року;

- методичними рекомендаціями щодо викладання дисциплін у 2014/2015 н.р.,

- наказом МОН України від 05.05.2009 № 371 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти»;

- Інструкцією з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою наказом МОН України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів».

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Рекомендувати вчителям глибоко самостійно опрацювати вище зазначені документи.
  2. Забезпечити наявність цих документів у власних методичних теках.

По третьому питанню слухали:

  • вчителя географії Пасхал Г.П., яка повідомила, що в курс географії 8 класу введено додаткові 17 год на вивчення Кіровоградської області;
  • вчителів інформатики Калашника Ю.О. та Лавренюк К.П., які повідомили, що розширили навчальні  програми «Інформатика. 5–9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу» темами з навчальної програми курсу за вибором «Основи візуального програмування у програмі Скретч» для учнів 5–8 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України;
  • вчителя математики Коваленко Н.М. та  вчителя хімії Трощинську О.П. про зміни у календарно-тематичному плануванні з математики у 8-11-х класах та хімії в 11 класі з урахуванням підручників, які використовуються при викладанні;
  • вчителя економіки Устюжаніну О.В. про зміни  у календарно-тематичному плануванні з урахуванням використання старих підручників;
  • вчителів Калашник О.А. та Лавренюк К.П. про необхідність встановлення відповідності планування курсу «Комп'ютерний супровід математики» у 5-6 класах до нової програми математики.

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Погодити календарно-тематичне планування навчального матеріалу з природничо-математичних дисциплін із внесеними уточненнями і змінами:
  • Курс «Комп'ютерний супровід курсу математики» 5-6 кл. приведено у відповідність до нової програми математики для 5 і 6 класів;
  • Курс «Інформатика» для 5 класу навчальної програми «Інформатика. 5–9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу» розширено темами  з навчальної програми курсу за вибором «Основи візуального програмування у програмі Скретч» для учнів 5–8 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України;
  • Курс «Інформатика» 6 класу навчальної програми «Інформатика. 5–9 класи загальноосвітніх навчальних закладів» розширено темами з навчальної програми курсу за вибором «Основи візуального програмування у програмі Скретч» для учнів 5–8 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
  • Курс «Сліпий метод друку» 5 клас викладається на основі навчальної програми  факультативу «Сліпий метод друку» для учнів 5-6-их класів загальноосвітньої школи.
  • математика 8-11 кл.; хімія 11 кл., економіка 11 кл. викладається з урахуванням підручників, які використовуються при викладанні.

 

По четвертому питанню слухали Коваленко Н.М., голову ШМО, яка ознайомила з проектом плану роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу на 2014-2015 н.р.  

З даного питання ВИРІШЕНО: 

  1. Затвердити план роботи шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2014-2015 н.р. (додається)

По п’ятому питанню слухали заступника директора з навчально-методичної роботи Калашник О.А., яка запропонувала проект графіка шкільних предметних олімпіад та надала рекомендації щодо підготовки учнів до інтелектуальних змагань, конкурсів.

З даного питання ВИРІШЕНО:

  1. Погодити графік проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів.

Предмет/ клас

5 кл

6 кл

7 кл

8 кл

9кл

10 кл

11 кл

Математика

07.10

08.10

08.10

07.10

08. 10

08.10

07.10

Інформатика

08.10

07.10

 

 

07.10

14.10

08.10

Географія

 

 

14.10

13.10

13.10

15.10

15.10

Біологія

 

 

 

20.10

22.10

21.10

22.10

Фізика

 

 

13.10

16.10

17.10

16.10

17.10

Хімія

 

 

20.10

21.10

21.10

22.10

20.10

                                                                                                                   

По шостому питанню слухали заступника директора з навчально-виховної роботи Пасхал Г.П., яка повідомила про вимоги щодо дотримання норм єдиного орфографічного режиму у школі та ведення та перевірки зошитів з предметів природничо-математичного циклу.

З даного питання ВИРІШИЛИ:

Враховуючи умови організації навчально-виховного процесу в закладі:

1) Для виконання всіх видів класних та домашніх робіт мати таку кількість зошитів

  • в 5-6 класах вести 1 робочий зошит з математики;
  • в 7-9 класах – по 2 зошити (1- з алгебри,1 з геометрії);
  • в 10-11 класах – по 2 зошити ( 1- з алгебри і початків аналізу, 1 – з геометрії);
  • з фізики, хімії – по 2 зошити (1 – для виконання класних і домашніх навчальних робіт та розв'язування задач, 1- для оформлення лабораторних, практичних робіт, практикумів);
  • з біології, географії, природознавства, економіки, астрономії, креслення, інформатики – по 1 зошиту.

2)  Для контрольних робіт і тематичного опитування з математики, фізики, хімії виділити окремі зошити, які зберігаються у навчальних кабінетах протягом року.

3) З фізики, хімії, математики записувати назви теми уроку.

4) В зошитах природничо-математичних предметів дату записувати словами, в окремому рядку вказувати класна чи домашня робота.

5) Перевіряти зошити для навчальних класних та домашніх робіт з математики у 5 класі – після кожного уроку у всіх учнів; у 6-9-х класах – після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти - не всі роботи, а тільки найбільш важливі, але щоб раз на тиждень перевіряти зошити всіх учнів; з геометрії у 7 -9-х класах – один раз на два тижні; у 10-11-х класах з математики - після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти - не всі роботи, а тільки найбільш важливі, але щоб раз на тиждень перевіряти зошити всіх учнів (в усіх учнів перевіряти два рази на місяць).

7) Роботи над помилками виконувати у зошитах для письмових робіт.

Голова ШМО                                                                                   Н.Коваленко


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Детальніше