Тупчієнко Станіслав
Буцик Антоніна
Кошельнюк Катерина
Омельченко Варвара
Щербова Анастасія
Трощинськa Анастасія
- 15-11-2021, 00:06
- 443
- 0
З 01 по 12 листопада в навчальному закладі проходила STEAM-декаду "Енергія".
Мета декади:
- розширити уявлення учнів про види енергії, її значення, використання;
- розвивати креативність учнів, прищеплювати бажання творити;
- виховувати ощадливість, бажання бережно ставитися до природи, її багатств.
Всі охочі могли познайомитися з цікавими фактами з теми «Енергія», «енергозаощадження», відгадати загадки чи перевірити роботу «фруктових» та «овочевих» електростанцій.
Використані на уроках елементи STEM- освіти, підібрані завдання були спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів, на активізацію їх пізнавального інтересу.
Діти захоплено та завзято виконували наступні види робіт:
-
Писали твори, есе, проходили лабіринт, результатом якого було утворення слова – енергозбереження. Учні пояснювали як вони розуміють це слово та складали з ним речення. (6-А клас).
-
Учні 5 класу добирали прислів'я і приказки про енергію.У звичайних, на перший погляд, прислів'ях можна знайти приклади використання енергії. Так наприклад, 1. Хто вище залізе, той дужче і падає (потенціальна енергія перетворюється в кінетичну; закон збереження енергії)2. З миру по нитці - голому сорочка (закон збереження енергії)3. Блискавка блисне, а камінь трісне (перетворення видів енергії)4. Пороби до поту, то й поїси в охоту (закон збереження енергії)5. Крапля води камінь руйнує. (Крапля води має енергію)6. Вівса шкапа з’їла, так і віз побила (внутрішня енергія вівса в результаті складних хіміко-біологічних процесів перетворюється на внутрішню енергію коня, який тягнучи віз, виконує роботу й може його побити)7. Бистрий кінь швидко втомлюється (під час виконання роботи втрачається енергія )
Вихованці 7-А та 7-Б класів виготовили та дослідили гальванічні елементи з овочів та фруктів. Своїми дослідженнями поділилися з вихованцями різних класів. Семикласники також створили макет міста майбутнього, де передбачили різні види альтернативних електростанцій.
Вихованці 8 класу провели експеримент: "Дослідження виділення енергії у процесі горіння свічки". Визначили вищу питому теплоту згоряння парафіну.
Учні 9 класу на уроці хімії представляли свої проекти на тему: "Електроліти в сучасних акамуляторах" Під час досліджень, діти дізнались, які бувають види акамуляторів, принцип їхньої роботи та застосування.
-
На уроці біології під час вивчення теми:"Робота м'язів" учні дізналися, що для їх роботи та скорочення неодмінно потрібна
енергія. Тому в м’язах використовується хімічна енергія поживних речовин, переважно глюкози.
На уроках історії діти дізналися якими джерелами енергії користувались люди в давнину, а якими в наш час.
На уроках математики та логіки учні та учениці 6-Б, 7-Б, 8 класів ознайомилися з трьома видами ламп: розжарювання, люмінесцентні і світлодіодні. Дізналися про їх потужність, вартість та виконали розрахункові задачі результат, яких переконливо показав перевагу енергозберігаючих світлодіодних ламп; 9-Б, 11-А та 11-Б класів
повторили види енергії: потенціальну та кінетичну. Попрацювали з формулами кінетичної та потенціальної енергій. (знаходження невідомих компонентів).На уроках географії розширили знання про чисту, “зелену” енергію.
На засіданні ШНТУ «Астра» діти презентували міні-проєкти про науковців, що досліджували енергію.
Підсумком декади стало проведення наукової конференції "Альтернативні джерела енергії", де юні науковці прзентували свої дослідження різних видів електростанцій, вказували на переваги та недоліки кожного виду, надавали розрахунки затват на їх будівництво, обслуговування, утилізацію відходів. - Висловлюємо щиру подяку всім, хто долучився до проведення заходів.
- Відеозвіт
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.