Тупчієнко Станіслав
Буцик Антоніна
Кошельнюк Катерина
Омельченко Варвара
Щербова Анастасія
Трощинськa Анастасія
- 4-08-2015, 22:03
- 1 061
- 0
Аналіз виховної роботи школи-інтернату за 2012-2013 н.р.
Здійснюючи виховну роботу в 2012/2013 н. р.,педагогічний колектив школи-інтернату керувався нормативно-правовими документами у галузі освіти, зокрема щодо організації виховної роботи. Водночас було враховано методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у 2012/2013 навчальному році Міністерства освітиі науки, молоді та спорту та управління освіти і науки Кіровоградської обласноїдержавної адміністрації.
Протягом 2012/2013 н.р. педагогічний колективпрацював над розв’язанням виховної науково-методичної проблеми «Виховання активної самостійної особистості, свідомого патріота, громадянина України,соціально компетентного в нових умовах життя».
Виховна робота школи здійснювалась відповідно дорозробленої моделі виховної системи, головними завданнями якої є:
ü Ознайомлення всіхучасників навчально-виховного процесу з нормативно-правовими документами щодовиховної роботи навчального закладу;
ü Організація «трикутникспівпраці: «учителі – батьки – учні»;
ü Узгодження діяльностібатьківської ради, ради навчального закладу, класних батьківських комітетів,психологічної служби, шкільного парламенту, ради з профілактики правопорушень;
ü Залучення дітей до різнихформ творчої діяльності;
ü Формуванняморально-духовної, соціально компетентної особистості, яка успішносамореалізується в соціумі;
ü Створення ефективноїсистеми виховної діяльності класних керівників та вихователів ГПД;
ü Спрямування роботувчителів-предметників на реалізацію виховного потенціалу уроку.
Класним керівникам та вихователям ГПД надаваласяметодична допомога в плануванні виховної роботи класу, групи, що даломожливість привести документування діяльності педагогів-виховників до сучаснихвимог.
На постійному контролі вихвоників та адміністраціїперебувало відвідування учнями школи.
Виховна робота в школі-інтернаті здійснюваласьвідповідно до таких напрямків, визначених Основними орієнтирами виховання учнів1-11 класів.
Протягом року у школі культивувалося усвідомленняособистістю своїх прав, свобод, обов’язків, шанобливе ставлення до законів,державної символіки, Конституції України, державної мови.
Зусилля педагогічного колективу були спрямовані навиховання учнів як активних учасників політичних процесів, яким притаманнісформованість інтересу до представників інших народів, толерантне ставлення доїхніх цінностей, традицій, мови, вірувань.
В учнів формували здатність пізнавати себе якчлена сім’ї, родини, учнівського колективу,виховували любов до рідного краю, вулиці, природи.
Педагогічні працівники Добровеличківськоїзагальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів плекали культуру рідної мовина власному прикладі, формували повагу до народних традицій. Цьому свідчитьтрадиційне проведення Свята рідної мови у початкових класах, фольклорне КВК дляучнів 5-8 класів, різноманітнихподорожей країнами Європи, проведення Євроквесту «Зоряне сяйво країн Європи».
У школі діє учнівська організація «Дивограй», яка виховує в учнів ініціативність,самодисципліну, активність, відповідальність та організаторські здібності. Аленедостатня увага приділена створенню класного самоврядування як продовженняроботи шкільної країни.
В учнів виховували такі моральні риси, яквідповідальність, чесність, працелюбність, справедливість, гідність, милосердя,толерантність.
Вихованці початкових класів оволоділиелементарними уміннями та навичками підтримки та збереження міжособистісноїзлагоди, запобігання та мирного розв’язання конфліктів; здатністю враховуватипогляди інших.
В учнів 5-8 класі формували такі моральніцінності, як дружба з однолітками, соціальні мотиви поведінки, критичнеставлення до інших людей. Водночас педагогічний колектив сприяв розвитку сферисоціального спілкування учнів, засвоєнню ними суспільних цінностей.
До учнів старшої школи пред’являли вимоги щодовиконання ними більшої кількості соціальних ролей, підвищеної відповідальностіза власні дії та вчинки. У них активно формували мотиви самовизначення, уміннядотримуватися поставленої мети. Важливого значення надавали самостійним формамдіяльності учнів, через які формується суспільна активність.
Поважне ставлення до різних видів мистецтва, атакож його представників класні керівники і вихователі ГПД плекали у процесіестетичного виховання.
Вихованці нашої школи оволодівали системоюелементарних мистецьких знань,адекватного сприйняття художніх творів. Вони виявляли здатність розуміти творимистецтва, прагнули проявити творчість у мистецькій сфері. Систематичновідвідували виставки народних умільців при Добровеличківському краєзнавчомумузеї. Провели виставку робіт вихованців школи у районному краєзнавчому музеї.
Традиційно у квітні-травні 2013 рокупроведено фестиваль творчих проектів «Все починається з малого», де найкращимивизнано проекти учнів 2 класу (класнийкерівник Щербова Н.М., вихователь Бабчук В.П.), учнів 5 класу «A real friend is…»(класний керівник Виштикайло І.В.), учнів 9 Б класу «Як обрати, знайти свійжиттєвий шлях?» (класний керівник Денис С.В.), вихованців 6 групи «Квілінг»(вихователь Федоренко Г.В.), 9 групи «Школа – це театр, а ми в ній актори»(вихователі Чорноусько Н.М., Пащук А.О.), 5 групи «Топіарія» (вихователь Галатіна О.О.), та звітний концерт«Подаруй тепло свого серця».
До Дняписемностіу листопаді 2012 року проведено ряд заходів: загальношкільна лінійка«З історії слов’янської писемності», фольклорний КВК, випуск літературноїгазети, Свято рідної мови у початкових класах.
Цікаво ізмістовно пройшли Шевченківські дні: Літературно-музична композиція «Навіки впам’яті народній», яку провела бібліотекар Діхтяренко І.В. та вчитель музики іспівів Алєксєєнко Т.С. Організована виставка «Його благословила доля славоюсвятою». Вихованці мали змогу переглянути презентацію «Життєвий і творчий шляхТ.Г.Шевченка». Проведено конкурс на кращий малюнок до творів Шевченка.
З метоюзабезпечення патріотичного виховання і практичної підготовки до захистунезалежної Батьківщини, військової служби у лавах Збройних Сил України, формування психологічних і морально-вольовихякостей (стійкості, мужності, готовності до подвигу, самопожертві),особистісних поглядів на сучасні події було проведені свята «Козацькому роду нема переводу»(вчитель Павленко О.О.), до Дня захисника Батьківщини. Забезпечено участь школярів тапедагогів в урочистих мітингах до Дня Перемоги із запрошеннямветеранів. Проведено цікаву і змістовну зустріч з воїнами-інтернаціоналістами(вихователь ГПД Іщенко Ю.В.).
Як результат трудового виховання під часпроведення трудового десанту «У нашому дворку, як у вінку» школярі проявлялиініціативність, активність, ретельність та сумлінність у виконанні доручень,уміння долати труднощі та бажання прийти на допомогу.
Організовано проведено чергування учнів по школі та вкласах. Постійно діяли трудові десанти з прибирання закріплених територій, доглядза закріпленими клумбами.Учні були залучені до участі в акції «Живи, книго!», місячника «За чистедовкілля».
Проводилася профорієнтаційна робота нетільки педагогами школи , а й центром зайнятості, соціальною службою сім’ї і молоді.Зустрічі з працівниками цих служб були цікаві, проводились різноманітніконкурси, які заохочували наших учнів до участі в них різноманітними призами. Зметою професійної орієнтації вихованці школи-інтернату у листопаді 2012 рокувзяли участь в ярмарці професій, в рамках якої організовано зустріч зпредставниками районного та обласного центрів зайнятості населення, професійнихліцеїв. В шкільній бібліотеці оформлено виставку «Все про професії».
Протягом навчального року в школіпрацювали гуртки: «Юні друзі природи», «Квітникарі», фотогурток, комп’ютерний, робототехніка, сольного співу,хореографічний гурток, туристичний,євроклуб «СКІФ» , драматичний.
Починаючиз початкових класів, входить в традицію проводити свята, запрошуючи батьків. Цікавим ізмістовним, в рамках проекту та за участю батьків пройшов захід в десятомукласі (класний керівник Устюжаніна О.В.) Плідно пройшов святковий вечір «СвятийМиколай у гості завітав». Усе це сприяло відновленню родинних традицій,згуртуванню колективу.
Педагогічний колектив школи-інтернату формував у вихованців цінніснеставлення до природи. Так, вихованці нашої школи розчищали джерела, мандрувалиекологічною стежиною, змальовували живописні куточки рідної природи, вивчалифлору і фауну рідного краю. Все це відбувалося з врахуванням віковихособливостей учнів.
Великаувага приділялась правовому вихованню. Поновлено списки учнів, схильних доскоєння правопорушень, працювала Рада профілактики правопорушень, якакоординувала та контролювала такі аспекти роботи, як ведення педагогамищоденників спостережень. Класними керівниками та вихователями ГПД щомісяцяпроводились виховні години на правову тематику. Систематично проводиласяроз’яснювальна робота соціальним педагогом Гнатюком О.М. та психологом школиБабич К.К. щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Такі вихованцізалучалися до участі у гуртках.
Правоосвітню роботу з вихованцями школи-інтернатуздійснювали під час уроків та в позаурочний час, позакласних та позашкільнихзаходів, відвідуючи клуб «Підліток». Засвоєнню правових знань сприяв переглядвідеофільмів «Станція призначення – життя», «Другий шанс» та інші. Також булопроведено загальношкільні заходи до Дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими: виступагітбригади «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас», випуск газети «Заздоровий спосіб життя», вікторина «Що я знаю про здоровий спосіб життя».
Ефективною традиційною формою роботи сталопроведення Тижнів правових знань. В рамках Тижнів було проведено бесіди,годиниспілкування «Право – мистецтво добра і справедливості», Азбука прав дитини,правовий брейн-ринг, Мозаїка законів. В бібліотеці постійно діє виставкалітератури «Підліток. Право. Закон». До участі у заходах були залучені учніпочаткової школи, яким старшокласники розповіли про їхні права та обов’язки.
Практичний психолог Бабич К.К. здійсниладіагностику учнів, які опинилися в складних життєвих умовах, провела з нимикорекційно-роз’яснювальну роботу.
Формування навичок здорового способужиття здійснювалося через санітарно-просвітницьку роботу, дотримання режимузакладу, проведення загальношкільних акцій та заходів, тренінгів за програмою «Рівний-рівному»,«Навчання на засадах здорового способу життя» (соц.педагог Гнатюк О.М.)
Соціально-психологічною службою школи надавалися консультаціїта практична допомога всім учасникам навчально-виховного процессу.
Проведенозаходи: Тиждень знань Правил Дорожнього руху на тему: «Твій друг– безпечний рух!» (вересень), Тиждень знань Пожежної безпекина тему: «Вогонь не іграшка!» (листопад), Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності натему: «Твоє життя – твій вибір!» (лютий), Тиждень безпекижиттєдіяльності на тему: «Наша безпека – у наших руках» (квітень). Видані накази, вяких проаналізовано стан проведення вищезазначених Тижнів. Протягом навчального рокунаші вихованці брали участь у районних та обласних спортивних заходах.
Систематична робота проводиться щодо запобіганнядитячого травматизму: викладається курс «Основи здоров’я» для учнів 1-8 класів,«Основи безпеки життєдіяльності» (9-11 кл.), проводились єдині виховні годинипо четвергах, на яких діти слухали бесіди по ТБ, класні керівники і вихователіпроводили інструктажі з ТБ. Разом з тим, слід відмітити недостаню увагу з бокувчителів щодо дотримання правил технікибезпеки учнями під час перерв.Так, протягом минулого навчального року в школісталися нещасні випадки травмування вихованців, яких могло б і не бути, якбипоруч були відповідальні вчителі чи вихователі.
Дирекцією школи щорічно глибоко аналізуютьсяматеріали медичного огляду учнів, ведуться паспорти здоров’я. Учні школи мають збалансоване, повноцінне,калорійне харчування, круглий рік проводилась вітамінізація. Контроль зараціональним харчуванням здійснюється медичною сестрою Семенютою А.А.
Протягом 2012/2013навчального року проводилася робота збатьками: одинраз на семестр проходили загальношкільнібатьківські збори та класні збори. Класним керівникам необхідно приділитибільше уваги роботі з батьками, проведенню тематичних батьківських зборів. Батьки й учителі повинні статипартнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.
Тож, першочерговими завданнями роботи школи з батькамиповинні стати:
- пропагандапедагогічних знань, що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків;
- допомогабатькам в оволодінні системою вмінь, необхідних для організації діяльностідитини вдома;
- впровадженняформ роботи із сім'єю, які сприятимуть гуманізації взаємовідносин «педагоги -батьки - учні».
Завдання виховної роботи у 2013/2014 навчальномуроці
ü Виконання педагогами-виховниками вимог, щодекларуються нормативно-правовими документами щодо виховної роботи унавчальному закладі.
ü Організація дієвого «трикутникспівпраці «учителі – батьки – учні».
ü Узгодження діяльностібатьківської ради, ради навчального закладу, класних батьківських комітетів,психологічної служби, шкільного парламенту, ради з профілактики правопорушень.
ü Залучення дітей до різнихформ творчої діяльності.
ü Формуванняморально-духовної, соціально компетентної особистості, яка успішносамореалізується у соціумі.
ü Створення ефективноїсистеми взаємодії класних керівників та вихователів ГПД.
ü Спрямування роботивчителів-предметників на реалізацію виховного потенціалу уроку.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.