Категорії меню
Опитування
Який предмет Вам більше до вподоби?

Корисні посилання














Гордість школи

Cтепаненко Юлія


Тупчієнко Святослав


Костенко Анастасія


Унгуряну Артур


Думенко Дарія


Захарченко Денис


Коваленко Дмитро


Архів новин
Протокол №2 від 22.11.2013 р.
Протокол № 2
засідання МО вчителів природничо-математичного циклу
від 22 листопада  2013 р.
Присутні: всі члени МО.
Порядок денний
І. ТЕОРЕТИЧИЙ БЛОК
Самостійна робота як засіб розвитку мислення. Роль вчителя в організації самостійної роботи учнів (Коваленко Н.М., голова ШМО).
ІІ. ПРАКТИЧНИЙ БЛОК
    Ярмарок досвіду:
     - вчителі пропонують колегам форми організації самостійної роботи учнів;
    - використання проектних технологій при викладанні природничих дисциплін.
ІІІ. Результати шкільних олімпіад з природничо-математичних дисциплін та шкільного конкурсу науково-дослідницьких робіт (Калашник О.А., ЗДНМР) 
 
    По першому питанню слухали  керівника  МО  Коваленко Н.М., яка ознайомила присутніх з формами та методами організації та проведення самостійних робіт на уроках математики.
    Одне з головних завдань сучасної математики – навчити учнів самостійно працювати, оскільки темпи надходження наукової інформації надзвичайно зросли і практично кожній людині, яка може мати роботу та продуктивно працювати, необхідно увесь час поповнювати свої знання, а то й переучуватись, а це можливо лише за наявності сформованих умінь, навичок самостійної роботи.
    Головним принципом роботи вчителя математики є організація діяльності школярів, спрямованої на формування не тільки предметних знань і вмінь, але й на розвиток самостійності і творчої активності учнів. Актуальність даної проблеми безперечна, оскільки знання, уміння, переконання, духовність не можна передати від викладача до учня, вдаючись тільки до слів. Цей процес включає в себе знайомство, сприйняття, самостійну переробку, усвідомлення та прийняття цих умінь і понять. 
     Вчителька ознайомила присутніх із різними видами класифікацій самостійних робіт:
- за дидактичною метою;
- за формами організації навчальної діяльності;
- за характером пізнавальної діяльності;
- за джерелом знань;
- за результатом досягнень учнів.
   Самостійні роботи учнів необхідно планомірно і систематично включати в навчальний процес. Тільки за цієї умови у них будуть вироблятися тверді вміння та навички. 
     При організації самостійної роботи необхідно здійснювати розумне поєднання і викладу матеріалу вчителем з самостійною роботою учнів з придбання знань, умінь і навичок. У цій справі не можна допускати крайнощів: зайве захоплення самостійною роботою може сповільнити темпи вивчення програмного матеріалу, темпи просування учнів уперед у пізнанні нового. 
     При виконанні учнями самостійних робіт будь-якого виду керівна роль повинна належати вчителю. Вчитель продумує систему самостійних робіт, їх планомірне включення в навчальний процес. Він визначає мету, зміст і обсяг кожної самостійної роботи, її місце на уроці, методи навчання різних видів самостійної роботи. Він навчає учнів методами самоконтролю і здійснює контроль за якістю її виконання, вивчає індивідуальні особливості учнів і враховує їх при організації самостійної роботи.
    Самостійна робота психологічно налаштовує учня на систематичне поповнення своїх знань і вироблення вміння орієнтуватися у потоці наукової інформації під час вирішення нових пізнавальних завдань.
Отже, самостійні роботи :
       сприяють формуванню світогляду;
       забезпечують міцне засвоєння набутих знань;
       озброюють практичними навиками;
       навчають творчо застосовувати свої знання;
       є ведучим фактором активної розумової діяльності.
   Використання різноманітних сучасних засобів навчання дозволяє вчителеві цілеспрямовано й ефективно керувати процесом самостійної діяльності учнів, сприяє підвищенню рівня самостійності в опануванні нових знань, формує елементи інформаційної культури учнів і, разом з тим, стимулює інтерес до вивчення математики (доповідь додається).
Виступили:
Коваленко Н.М. продемонструвала зразки організацій «німих диктантів», робота з кросвордами: розгадати кросворд із закодованим словом, до заповненого кросворда скласти питання; робота за алгоритмами; різнорівневі картки для учнів, і т. д.
Калашник  О.А. - про методику проведення графічних диктантів; поділилась досвідом з організації науково-дослідницької роботи учнів та методами проектної технології.
Трощинська  О.П. продемонструвала різнорівневі картки  індивідуальних завдань з хімії, біологічні диктанти, діаграми Вена, завдання «вставити пропущені слова».
Калашник Ю.О.  - про організацію парної роботи за комп`ютером, роботи один на один з комп`ютером, створення учнівських індивідуальних та колективних проектів; проведення ситуативних ігор;  аналіз аргументів «за» і « проти».
Галіченко Т.В. продемонструвала методи проведення лабораторних робіт, демонстраційних дослідів, виготовлення саморобних приладів і т.д.
Пасхал Г.П.  - про виконання самостійних робіт за шаблонами, перфокартами  та контурними картами. У кабінеті географії зібрано зразки для виконання описів географічних об’єктів (гір, морів, річок, озер та ін.) за типовими планами, які учні виконують індивідуально та в парах, групах.
 
   По другому питанню відбулося обговорення відвіданого відкритого уроку алгебри в 11 класі з теми «Узагальнення та систематизація знань, умінь, навиків з теми «Застосування похідної», проведеним вчителем математики Коваленко Н. М.
 
    По третьому питанню слухали заступника директора з навчально-методичної роботи Калашник О.А.. яка ознайомила з результатами шкільних олімпіад з природничо-математичних дисциплін та шкільного конкурсу науково-дослідницьких робіт.
     За результатами шкільних олімпіад найбільше призових місць з географії та з інформаційних  технологій (вч. Пасхал Г.П., Калашник Ю.О., Беспаленко К.П.).
    До участі в районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт представити роботи: 
Подільність натуральних чисел.  Степаненко Юлія,  6 клас,  вчитель Калашник О.А
Біогаз – альтернативне джерело енергії. Блохін Геннадій, 9 клас, вчитель Галіченко Т.В.
Вивчення складу продуктів бджільництва та їх застосування в медицині. Проценко Ірина, 10 клас, вчитель Трощинська О.П.
  Фізико-географічна характеристика природних умов та ресурсів Кіровоградської області, проблеми та перспективи їх використання. Гоман Тентяна, 10 клас, вчитель Пасхал Г.П.
 
З проблеми «Організація самостійної роботи учнів на уроках природничо-математичного циклу та в позакласній роботі» вчителями надані такі рекомендації:
При організації самостійної роботи здійснювати розумне поєднання викладу матеріалу вчителем з самостійною роботою учнів з придбання знань, умінь, навиків.
Використовувати сучасні засоби навчання для цілеспрямованого та ефективного керування процесом самостійної діяльності учнів.
Більше проводити самостійних робіт розвивального характеру та творчі самостійні роботи.
Вести постійну роботу з розвитку дослідницьких можливостей учнів.
 
Голова ШМО                                                                 Коваленко Н.М.


Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів природничо-математичного циклу
Повернутися
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.
Ім'я:*

E-Mail:*
Підтвердіть, що Ви не робот: *