Категорії меню
Опитування
Яка форма навчання Вам більше до вподоби?

Корисні посилання


















ЩОДЕННИК


Гордість школи
Орловська Вікторія Орловська Вікторія
Тупчієнко Станіслав Тупчієнко Станіслав
Буцик Антоніна Буцик Антоніна
Кошельнюк Катерина
Омельченко Варвара
Щербова Анастасія
Трощинськa Анастасія
Для школярів














Архів новин
ШМО вчителів початкових класів
  • 4-08-2015, 16:18
  • 605
  • 0

Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2013-2014 н.р.

Протягом 2013-2014 навчального року шкільне методичне об’єднання працювало над проблемним питанням «Особистісно зорієнтований урок у школі І ступеня в умовах оновлення змісту і форм організації навчально-виховного процесу».

Шкільне методичне об’єднання вчителів початкових класів налічує 6 педагогів, з них:

  • учителів вищої категорії – 4;
  • мають звання «Старший вчитель» - 3;
  • учителів першої категорії – 2.

У 2013-2014 навчальному році методична робота була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. Головним напрямком у роботі методоб’єднання класоводи обрали модернізацію навчально-виховного процесу  шляхом впровадження інтерактивних технологій.

Підвищення фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; шляхом опрацювання новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну досвідом;  впровадження у навчально–виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічної теорії.

Протягом навчального року проведено 4 засідання МО вчителів початкових класів:  

І засідання (05.09.2013р.) з теми «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013-2014 навчальному році»;

ІІ засідання (12.11.2013р.) присвячено проблемі «Використання ІКТ на уроках у початкових класах. Інтерактивні методи у структурі уроку»;

ІІІ засідання (14.02.2014р.) з теми «Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів»

ІV засідання (23.05.2014р.) з теми «Розвиток конструктивно-художніх умінь молодших школярів на уроках трудового навчання»

У період між засіданнями члени МО брали участь у роботі педагогічної ради школи, в районних семінарах з проблем «Розвиток мовленнєвих умінь і навичок випускника початкової школи» (Гордієнко О.О., Олексіївська ЗШ), «Активізація навчального процесу шляхом створення діяльнісно-ігрового середовища на уроках математики в 1 класі» (Грон І.А., Добровеличківський НВК №2), «Інноваційні підходи до організації пізнавальної діяльності» (Щербова Н.М., Помічнянська ЗШ №1).

Гордієнко О.О. стала переможцем районного конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Початкові класи» та взяла участь у І етапі обласного конкурсу.

Щербова Н.М. та Гордієнко О.О. взяли участь у шкільному конкурсі методичних розробок «Мій кращий урок». Щербова Н.М. зайняла ІІІ місце та отримала диплом.

Щербова Н.М., Гордієнко О.О., Грон І.А. отримали дипломи учасників конкурсу ІV конкурсу фахової майстерності «Соняшник-учитель - 2013» та сертифікати учасників вебінару Видавничої групи «Основа» з теми «Технологія соціального проектування» (+ Мельниченко О.Д.)

Протягом навчального року були проведені відкриті уроки з математики у 4 класі (Гордієнко О.О.), урок читання у 3 класі (Щербова Н.М.), урок навчання грамоти  у 1 класі (Грон І.А.).

У червні вчителі початкових класів стали учасниками екскурсії до Педагогічного меморіального музею В.О.Сухомлинського.

Активну участь вчителі початкових класів взяли у заходах до 200-річчя від дня народження Т.Шевченка. Підготовлені виступи на загальношкільну літературно-музичну композицію "Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди...". Саме цій події були присвячені відкриті уроки Грон І.А (тема: «Тарас Шевченко – великий український поет. Удосконалення навичок читання тексту. Читання вірша Т.Г.Шевченка «Тече вода з-під явора») та Щербової Н.М. (тема: «Ознайомлення із життям і творчістю Т.Шевченка. А.Лотоцький «Малий Тарас чумакує»).

До 95-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського взяли участь у виставці дитячих малюнків з теми «У кожній казці мудрості перлина» (для учнів 1-5 класів).

27 вересня учні початкової школи були учасниками інсценізації казок В.О.Сухомлинського «Бабусин борщ» та «Камінь», підготовленої педагогом-організатором школи Дромашко Л.І. та учнями 3 класу (вчитель Щербова Н.М.).

У січні 2014 року всі члени ШМО пройшли перевірку знань з ІКТ та тримали сертифікати про володіння навичками використання ІКТ на рівні «Початківець».

Всі відкриті заняття проведені з використанням ІКТ. Вчителі постійно використовують збірники уроків в електронному  вигляді (українська мова, математика, образотворче мистецтво).

Всі вчителі початкових класів створили власні блоги та розміщують у них матеріали (розробки уроків, занять). Найбільш активно веде свій блог Грон І.А.

За підсумками навчального року з метою вдосконалення навчально-виховного процесу та виявлення недоліків та резервів для підвищення якості освіти, зібрані та проаналізовані інформаційно-статистичні матеріали успішності та якості знань. Зроблено  аналіз  успішності кожного учня.

 

 

 

Успішність учнів початкової школи за 2013-2014 н.р.

Клас

ПР

%

СР

%

ДР

%

ВР

%

1

Не атестується

2

0

0

6

30

10

50

4

20

3

0

0

5

22

12

52

6

26

4

0

0

6

29

9

42

6

29

 

Таким чином, вчителі початкових класів забезпечили засвоєння програмового матеріалу на достатньому та високому рівнях. Використання різноманітних форм організації навчально-виховного процесу дозволило учителям підвищити в учнів інтерес до навчання, а завдяки використанню ІКТ -  покращити результативність навчання.

Широкого застосування серед вчителів початкових класів школи знайшов метод проектів, зо допомогою якого протягом навчального року реалізовано та представлено на шкільному фестивалі «Все починається з малого» проекти:

  • учнів 1 класу -  «Ми - маленькі українці»,
  • учнів 2 клас «Пори року як частина природи»,
  • учнів 3 класу «Театр – дзеркало душі»,
  • учнів 4 класу «Прощавай, початкова школо!»

Проект учнів 3 класу визначений переможцем шкільного фестивалю. В рамках річного проекту «Театр – дзеркало душі» учні 3 класу відвідали дитячий садок «Ромашка» і показали її вихованцям казку «Вовк і семеро козенят на новий лад».

Учні початкових класів взяли участь у загальношкільних заходах: Свято осені, Свято рідної мови, Свято Миколая,  Новорічне свято, «Математика і мистецтво», звітний концерт.

З 7 по 11 жовтня в школі проходив Тиждень гри для учнів початкової школи.

В.О.Сухомлинський писав: «… у грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ».

У житті кожної дитини гра  - це основний і найдоступніший вид діяльності та важливий засіб духовного і фізичного виховання. Звичайно в початковій школі без гри не минає і дня.

В рамках тижня було проведено гру-змагання «Казкова вікторина» між учнями 1 та 2 класів.

20 листопада в рамках шкільного Тижня Європи для учнів початкової школи проведена вікторина "Подорож казками Європи".

Учні 4 класу брали участь у шкільному конкурсі усного рахунку, за результатами якого І місце серед учнів 4-5 класів зайняв Бондаренко Дмитро. Крім того, стіннівка «Математика – це…» початкової школи учнівським самоврядуванням визначена кращою.

20 березня 2014 року у початковій школі була проведена година спілкування "Правова абетка". Вихованці 4 класу декламували вірші про права і обов'язки дітей, згадали Конвенцію ООН. Діти здійснили подорож у країну казок, де захищали права казкових героїв.

В рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності «Майбутнє планети – в наших руках!» класоводи 2-4 класів провели конкурс на кращу казку чи оповідання.

Вихованці початкової школи змагалися  у майстерності слова, фантазії, вигадки, не забуваючи і своїх пустощів, прогнозували небезпечні ситуації та знаходили правильні рішення щодо безпечного виходу з них. Тож перемога дісталася вихованці 2 класу Омельченко Лізі, яка не тільки придумала цікавий сюжет, а ще й підібрала до нього малюнок. ІІ місце – Захарченко Валерії (4 клас), ІІІ місце – Гучок Карині (3 клас). 

16 квітня 2014 року в рамках Тижня біології у початковій школі проведено усний журнал "Природа - це казка, яку треба читати серцем".

Учні ознайомилися з основними правилами поводження в природі. Перша сторінка усного журналу була "Загадкова", друга - "Поетична", третя - "Брати наші менші". Учні переглянули мультимедійну презентацію "Пори року як природне явище".

Протягом навчального року вчителями початкових класів проводилася робота по залученню учнів до участі в інтерактивних конкурсах, що пропонувалися вчителями-предметниками.

 

Кількість учнів, що брали участь в інтерактивних конкурсах

1 клас

2 клас

3 клас

4 клас

7 учнів

14 учнів

12 учнів

10 учнів

 

 

Результати участі  в інтерактивних конкурсах 2013-2014 н.р.

Конкурс

Кількість учасників

Кількість призових місць

Грінвіч

7

3

Русский медвежонок

2

0

Колосок - 2013

6

6

Бобер - 2013

19

11

Соняшник

27

27

Кришталева сова

6

6

Кенгуру - 2013

20

 

 

За результатами участі в районних предметних олімпіадах серед учнів 3 та 4 класів загальноосвітніх шкіл району маємо І місце - Пашкова Ірина (3 клас) з предмету «Я і Україна»,  ІІ місце - Найда Андрій (3 клас) з математики.

Заслуговує на увагу досвід організації конкурсів для учнів класу Грон І.А. Так, протягом навчального року для учнів 1 класу проведено конкурси «Читацький сад» та «Тарасова грушка»,  конкурс малюнків, за результатами якого в районному краєзнавчому музеї відбулася виставка учнів 1 класу «Маленькі українці – за МИР!».

Вчителі початкової школи турбуються про те, щоб учні почували себе тут затишно і комфортно. В кабінетах оновлюються стенди, поліпшується матеріальна база. Уроки вчителів початкової школи відрізняє високий професійний рівень педагогічної майстерності, творча активність учнів, демократичний стиль спілкування.

 Разом з тим, в роботі шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів слід звернути увагу на систематизацію та поширення власного досвіду роботи шляхом активізації участі у районних семінарах, друку у педагогічні пресі та засобах масової інформації. Треба поширювати інформацію про класні та шкільні події на сторінках районної газети. Більше уваги звернути на наповнення власних блогів.



Категорія: МЕТОДИЧНА РОБОТА / МО вчителів початкових класів
Повернутися
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.
Ім'я:*

E-Mail:*
Підтвердіть, що Ви не робот: *